Sunday 24 June 2012

4 minutes first date :)

merujuk kpd tajuk di atas , ececehh , taktahu nak start camne , tapi kisah first date aku ni lain drpd yg lain , tahu kenapa ? tgk tajuk pun dahh mcm pelik kan ? haa , mehh nak cerita .

aku dahh kenal dia lebih drpd 3 tahun , and aku dahh pun couple ngn dia dlm 11 bulan , tapi TAKPENAH JUMPA wehh , pelik tak pelik , bkn tu je , kisah first date aku ni lagi laa pelik dan sgt ...... taktahu nak ckp apa , alkisahnyaaaa ..........................

June 22, 2012 / 11.30 p.m
aku get prepared utk jumpa dia esok , time ni dia kat hotel sekitar KL , dia ajak aku jumpa mlm tu , tapi aku ni susah nak keluar mlm , so aku msg ngn dia smpai pkol 1.00 a.m , mcm mcm aku plan , nak jumpa kat mana , naik apa , bla bla bla , pastu dia tertidur ...

June 23, 2012 / 8.15 a.m
:(
aku bgon , mandi , aku siap siap semua , dahh touch up muka aku yg tibatiba menggelupas and ada kesan gigitan nyamuk atas hidung , mmg dahh siap , tggal nak gerak je , tibatiba tak jadi , atas masalah masalah yg tak dpt dielakkan , mak aii , kemain sedih aku woii , aku ingat aku ngn dia dahh takde jodoh dahh , aku menangis teruk laa jugak , abes tertanggal mascara and eyeliner aku , mmg comot gila laa , pastu muka aku jadi merah , mcm biasa laa kan , paling ketara merah nya , tang hidung , sbb kebetulan ada kesan gigitan nyamuk lak , aku pun paksa diri aku utk senyum , aku yakin dan pasti aku kena pergi jumpa dia jugak , so aku bersihkan semua yg comot tu , and touch up blk semula , bila dahh siap touch up blk , biasa laa , yg kedua dan seterusnya tdk laa sesempurna and sebaik yg pertama , aku termenangis lagi , pastu aku paksa supaya tak nangis , pedih mata aku , tapi tertitis jugak air mata yg ditahan tu , aku redha ...

June 23, 2012 / 11.00 a.m
tibatiba aku jadi kuar , aku terus bergegas ke rumah teha , jemput dia , pegy KTM dgn lajunya , sambil bawak motor , aku menangis , aku takut tak sempat jumpa dia , sbb dia kata dia nak blk pkol 12 tgh hari , sumpah nyaris terlanggar lori pasir , siott je brek mengejut , dahh laa tgh laju , aku dahh mula naik menyampah , aku pecut laa lori tak guna tu yg melambatkan perjalanan aku , sampai kat KTM terus beli tiket ke TBS , tggu train , 11.30 a.m baru train sampai , dlm train aku paksa diri aku utk senyum , aku bergambar ngn teha , sambil tu aku msg ngn dia ...

June 23, 2012 / 12.15 p.m
sampai pun aku kat TBS , aku terus msg dia , ternyata dia masih belom blk Jaybee , hati aku rasa lega sgt , maknanya aku sempat laa jumpa dia , aku pun tggu laa dia kat TBS tu ngn teha , lama gak sejam lebih , msg msg ngn dia , sumpah berdebar , malu , nervous , kaki tgn sejuk , ketar kepala lutut , aku rasa jantung aku mcm kat tapak kaki dahh , aku takpenah rasa nervous mcm ni , ni first time , gila lahh , dahsyat betol perasaan aku time tu ...

June 23, 2012 / 1.41 p.m

dia call aku , dia kata dia dahh ada kat pintu pelepasan , bas dia pkol 1.45 p.m , aku pun cepat cepat jalan pegy kat situ , lpas aku end call , aku tgk jam pkol 1.42 p.m , dia kata dia pakai baju hijau , puas aku mencari tak jumpa , yg aku nampak sorang mamat bajet hot pakai baju putih lengan panjang , berkaca mata hitam , bajet mcm "ohh malaysia is very hot" , hahaha , bila aku dkat ngn dia , sah itu dia , SAH ! tapi aku malu gila nak pegy dpan dia , dia pulak mcm buat taktahu je , cehh sombong , pastu aku sroh mmbe aku pegy tegur dia , hah , mmg btol laa tu dia .

[saat saat pertemuan aku dgn dia , 1.42 p.m - 1.46 p.m]
tangisan dlm
kebahagiaan
aku malu gila , aku tutup muka , aku tak pandang pun muka dia yg kacak konon tu , aku jalan ketepi , ala ala ketam tu , bergerak ke arah dia , bila dahh dkat sikit , tahu dia buat apa kat aku ?? DIA TUMBUK BAHU AKU ! sambil ckp "EH , BONGOK LAA KAU , MALU MALU LAK , SINI KAU" ! cehh , tergerak ke tepi blk aku , susah payah aku nak dekat ngn dia , pastu aku dkat sikit ngn dia , aku dgar dia ckp "KAU ASAL?" , aku cuma ckp "MALU LAA WEHH" , tapi dia kata dia tak dengar pun suara aku , slow sgt ke ? elehh menipu , pastu teha dtg nak capture gamba kitorang berdua , aku pandang tepi , pastu teha bebel bebel , aku pun pandang depan and senyum , SNAP ! pastu dia ckp "EH ORG GERAK DULU EH , BYE" , aku tak sempat ckp pape , aku baru nak toleh tgk dia , apa yg mampu , aku cuma dpt tgk dia berjalan turun kat escalator tu , aku baru nak bukak mulut , dia dahh pegy , aku cuma mampu balas "BYE" dlm hati je , masa tu aku rasa nak menangis , bercampur baur perasaan aku , HAPPY sbb dpt jumpa dia at last + SEDIH sbb tgk dia berjalan pegy tggalkan aku yg tercengang blur , aku pun gerak kuar laa , masa tu aku mmg btolbtol nak menangis , nak je aku peluk teha time tu , tibatiba incoming call drpd dia , aku terus jawab and tak jadi nak nangis , hahaha ...

kesimpulannya , itu je laa kisah pertemuan aku dgn dia , pelik kan ? mesti org lain takpenah mcm tu , 4 MINIT je , skjap betol , nak tgk hasil gambar kitorang dua ?? jauh gila , muat lagi sorang kat tgh , muahahaha :D



p/s : dia ckp aku gemok pendek ? dia tu yg keding galah sgt , lalala , dia handsome kan ? :)